Friday 16 November 2012

AGM : UMNO KEDAH AKAN DEDAH KELEMAHAAN KERAJAAN PAS KEDAH !!

Umno Kedah akan mengambil kesempatan membahaskan kelemahan pentadbiran Kerajaan Negeri pimpinan Pakatan Rakyat pada Perhimpunan Agung Tahunan (AGM) yang akan berlangsung dari 27 November hingga 1 Disember ini.

Pada perhimpunan itu juga akan didedahkan beberapa isu kerugian dan permasalahan yang berlaku, antaranya pelaburan projek balak di Papua New Guinea serta pengurusan Kolej Universiti Insaniah (Insaniah).

Pengerusi Umno Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah berkata, terlalu banyak masalah yang boleh dinyatakan mengenai kelemahan pentadbiran Kerajaan Negeri di bawah pimpinan Pas.

Beliau berkata, pendedahan itu dibuat agar semua perwakilan Umno mendapat maklumat sebenar mengenai masalah yang sedang berlaku di Kedah.

“Pendedah ini tidak lebih daripada hanya mahu memberitahu kepada orang ramai bahawa Pas adalah sebuah parti yang lemah dalam pentadbiran serta tidak berupaya mentadbir negeri dengan baik.

“Kita harap ia dapat memberi pengajaran kepada seluruh ahli Umno bahawa pembangkang sebenarnya retorik dengan percakapan sahaja,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Bakar Bata itu berkata, AGM kali ini juga diharap dapat memberi kesedaran kepada masyarakat bahawa BN adalah pilihan terbaik untuk semua rakyat.

“Mengambil kesempatan sama, Umno Kedah akan mengangkat mengenai usaha parti untuk merampas kembali Kedah dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang.

“Pelbagai cara kita akan lakukan, antaranya menyatakan beberapa tawaran kepada rakyat untuk mengembalikan kepercayaan kepada BN,” katanya.

No comments:

Post a Comment