Monday 19 November 2012

HOT UTARA : KERANA TEMPAH CINCIN TUNANG !!!

Zamzalina Zakaria

ALOR SETAR - Seorang lelaki menggunakan helah menempah cincin tunang untuk menyamun seutas rantai leher jenis kait seberat 11.15 gram ketika berurusan dengan seorang pembantu kedai emas di Jalan Langgar, semalam.

Difahamkan lelaki itu masuk ke premis kedai terbabit sekitar jam 11.55 pagi sebelum bertindak menyamun sebahagian rantai berkenaan dengan membawa lari keluar menuju ke motosikal jenis Honda Wave yang diletakkan kira-kira tiga meter dari kedai itu.

Pembantu kedai, Zamzalina Zakaria, 38, berkata, kejadian berlaku dalam tempoh 10 minit ketika berurusan dengan lelaki berumur 38 tahun itu yang juga pernah menjadi pelanggan kedai terbabit pada 13 November lalu.

Menurutnya, pada bulan lalu lelaki itu datang ke kedai untuk menjual loceng emas dengan harga RM65 dan sewaktu dia datang kedai mereka melayannya seperti biasa kerana pernah berurusan sebelum ini.

“Pada mulanya dia memberitahu mahu menempah cincin tunang dengan menggunakan batu sendiri dan saya menyuruhnya membawa batu berkenaan untuk memudahkan kami membuat anggaran berapa jumlah yang patut dikenakan.

“Selang beberapa minit kemudian, lelaki berkenaan menyuarakan hasrat untuk menukar rantai leher dan gelang kaki milik ibunya dengan seutas rantai anggaran harga lingkungan RM2,500,” katanya kepada media, di sini, semalam.

Zamzalina berkata, dia kemudian membawa keluar rantai itu dari ruang pameran dan apabila ditunjukkan, lelaki itu terus menarik rantai berharga RM2,480 yang masih dipegangnya sehingga terputus.

“Lelaki yang memakai kemeja T berkolar merah dengan mempunyai tattoo di sebelah kanan itu membawa lari rantai setelah melihat salah seorang kakitangan keluar dari pejabat.

“Kebetulan semasa kejadian saya sedang bertugas bersama empat rakan yang lain dan mereka sempat menekan alat penggera keselamatan serta cuba mengejarnya namun tidak berjaya,” katanya.

Katanya, sepanjang lebih dua tahun dia bekerja di kedai yang baru dibuka empat tahun lalu kejadian itu merupakan kali pertama berlaku.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar, Asisten Komisioner Adzaman Mohd Jan mengesahkan kejadian itu.

No comments:

Post a Comment