Sunday 11 November 2012

HOT NEWS : PEROMPAK MAUT LANGGAR TEMBOK MADRASAH



ANGGOTA polis forensik memeriksa kereta Vios yang digunakan penjenayah untuk melarikan diri di Kuala Lumpur semalam.




KUALA LUMPUR - Seorang penjenayah yang disifatkan tegar dan ganas hanya sempat menikmati hasil rompakan bank di Petaling Jaya, Selangor hanya lima hari sebelum mati ditembak dalam kejadian di Jalan Datuk Senu 3, Sentul di sini semalam.

Dalam kejadian pada pukul 4.30 pagi itu, lelaki berusia 33 tahun yang memiliki enam rekod jenayah itu mati akibat cedera parah selepas berbalas tembak dengan polis.

Bagaimanapun, seorang lagi suspek dapat melarikan diri.

Episod malang penjenayah dari Kelantan itu bermula apabila sepasukan anggota polis terserempak dengan sebuah kereta jenis BMW berwarna putih di Greenwood, Gombak yang digunakan ketika menyamun bank berkenaan.

Sebaik menyedari diekori, suspek berhenti berhampiran Plaza Tol Gombak dan menaiki sebuah kereta Toyota Vios berwarna perak dipandu seorang lelaki lain yang menunggu di situ.

Anggota polis kemudian cuba menghampiri kenderaan tersebut tetapi suspek mengeluarkan senapang patah sebelum berlaku kejadian berbalas tembak.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd. Adnan Abdullah berkata, suspek kemudian memecut kenderaan itu sejauh 15 kilometer hingga ke Jalan Datuk Senu 3.

"Akibat terlalu laju, kereta penjenayah terbabas dan melanggar tembok Madrasah Majidiah.

"Seorang suspek dapat melarikan diri manakala pemandunya maut terkena tembakan," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian. - KOSMO

No comments:

Post a Comment