Monday 6 March 2017

Beranikah Pembelot Rakyat Kedah ke Stadium?


Sebagai pentadbir Kerajaan negeri, sepatutnya trupet Mat Lena boleh tunjuk bukti seleweng duit balak utk bola, seleweng duit KFA dan tuduhan2 rambang lagi nista pada Dato Mukhriz yg disebar pada waktu sekarang ni.

Apa guna menjadi kerajaan dan juga Presiden KFA jika hanya pandai menuduh tanpa ada dokumen sokongan. Jika tuduhan itu benar, ia menjadi peluru utama utk benam PPBM di Kedah.

Atauuuu..

Tuduhan yg buat itu hanyalah rekaan dan khayalan halunisasi si pemabuk ketum. Mereka-reka cerita untuk burukkan Dato Mukhriz, kononnya nak tagih sokongan penyokong pada Mat Lena.

Tak pernah pula Dato Mukhriz upah sesiapa utk BOOoo Mat Lena. Malah ada rakaman video yg beliau meminta penyokong Kedah tidak berbuat demikian.

Mana mungkin beliau boleh mengawal 30 ribu penyokong di Stadium.

Rakyat Kedah dah celik, dah tahu siapa baik dan siapa yg jahat. Manusia yg pernah tikam belakang kawan sendiri tak akan berlaku baik pada orang lain.

Pengkhianatan yg dibuat terhadap Dato Mukhriz menjadi pengajaran bahawa pemimpin BN boleh khianat rakyat Kedah pada bila-bila masa. Sambil senyum pun depa boleh cantas. Jika anak bekas PM pun boleh kena, apatah lagi rakyat biasa.

Kemajuan bola sepak Kedah bukan datang secara tiba-tiba, ia hasil berperingkat. Jika Mat Lena nak claim bahawa itu kejayaannya, silalah.. tapi rakyat tahu siapa sebenarnya yg buat kerja pada awalnya "pencetus".

Belum lagi kita cerita pasal Isu gaji pemain, isu bonus pada team pengurusan, juga pernah ditahan dan sangkut selama berapa bulan. Puak pengkhianat ini, mereka sanggup habiskan wang dengan bina rumah besar, berkereta baru dari bayar pemain dan pengurusan pasukan.

Lagi satu tak pernah ada dalam sejarah negeri, seorang MB merangkap Presiden KFA masuk dan keluar stadium secara curi-curi hingga lampu pintu Astaka terpaksa ditutup. Dah lama Presiden KFA tak ke stadium, tak sudi bersama penyokong atau pasukankah? Tak pun takut kena BOOO lagi?

Kata rakyat sayang.. silalahh. Berani ka? :)

Cacai Lena FC

No comments:

Post a Comment