Monday 24 December 2012

JERAITV SUKAN : ALEX TAK SABAR UJI KEKUATAN JOHOR


PEMAIN sayap lincah Pahang, Azamuddin Mohd. Akil (gambar) mengakui tidak sabar untuk membantu pasukannya memburu tiga mata pertama dalam saingan Liga Super musim 2013 menjelang pertemuan menentang Johor (Darul Takzim FC) di Stadium Darul Makmur, Kuantan pada 8 Januari depan.

Azamuddin yang turut dikenali sebagai Alex mendedahkan, dia yakin pertembungan tersebut pasti hangat memandangkan skuad Johor kini dibarisi ramai pemain bertaraf bintang.

Jelasnya, Pahang kini berada pada tahap keyakinan yang tinggi selepas kembali beraksi dalam Liga Super ekoran kejayaan muncul naib juara Liga Premier pada tahun ini.

Katanya, semua pasukan yang beraksi dalam Liga Super pasti mahu menguji Johor Darul Takzim FC yang berbelanja besar musim ini untuk mendapatkan beberapa pemain ternama.

Antaranya yang berjaya 'disambar' Harimau Selatan itu ialah penyerang berbisa Harimau Malaya, Norshahrul Idlan Talaha dan Mohd. Safee Sali.

"Saya pasti ia akan menjadi satu perlawanan yang sangat menarik.

"Beraksi di laman sendiri sudah pasti memberikan sedikit kelebihan buat kami dalam usaha memburu tiga mata pertama pada saingan Liga Super 2013.

"Saya yakin selain Pahang, kesemua pasukan berhasrat untuk menewaskan Harimau Selatan yang dilihat muncul sebagai pasukan gergasi tempatan pada masa ini.

"Apa yang pasti, kami akan menampilkan persembahan terbaik demi penyokong-penyokong setia Tok Gajah," katanya.

Ditanya mengenai sasaran Pahang pada musim depan, pemain berusia 27 tahun itu memberitahu dia hanya lebih berminat untuk kekal dalam saingan Liga Super berbanding memikirkan kelompok lima teratas liga.

"Ramai mengetahui bahawa setiap pasukan telah mendapatkan beberapa pemain terbaik dalam usaha untuk menguatkan pasukan mereka." KOSMO 

No comments:

Post a Comment